How to use the mcpi.block.WOOL function in mcpi

To help you get started, we’ve selected a few mcpi examples, based on popular ways it is used in public projects.

Secure your code as it's written. Use Snyk Code to scan source code in minutes - no build needed - and fix issues immediately.

github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / algorytmy / mcpi-rbrowna.py View on Github external
# losujemy kąt i zamieniamy na radiany
            rad = float(randint(0, 360)) * np.pi / 180
            x = x + r * np.cos(rad)  # wylicz współrzędną x
            y = y + r * np.sin(rad)  # wylicz współrzędną y
            x = int(round(x, 2))  # zaokrągl
            y = int(round(y, 2))  # zaokrągl
            print(x, y)
            lx.append(x)
            ly.append(y)

    # oblicz wektor końcowego przesunięcia
    s = np.fabs(np.sqrt(x**2 + y**2))
    print "Wektor przesunięcia: {:.2f}".format(s)

    wykres(lx, ly, "Ruchy Browna")
    rysuj_linie(lx, [1], ly, block.WOOL)
    if not len(dane):
        zapisz_dane((lx, ly))
github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / rgame / mcpi-rg04.py View on Github external
def wybierzBlok(self, player_id, hp):
        """Funkcja dobiera kolor bloku w zależności od gracza i hp robota."""
        player1_bloki = (block.GRAVEL, block.SANDSTONE, block.BRICK_BLOCK,
                         block.FARMLAND, block.OBSIDIAN, block.OBSIDIAN)
        player2_bloki = (block.WOOL, block.LEAVES, block.CACTUS,
                         block.MELON, block.WOOD, block.WOOD)
        return player1_bloki[hp / 10] if player_id else player2_bloki[hp / 10]
github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / algorytmy / mcpi-rbrowna02.py View on Github external
# losujemy kąt i zamieniamy na radiany
            rad = float(randint(0, 360)) * np.pi / 180
            x = x + r * np.cos(rad)  # wylicz współrzędną x
            y = y + r * np.sin(rad)  # wylicz współrzędną y
            x = int(round(x, 2))  # zaokrągl
            y = int(round(y, 2))  # zaokrągl
            print(x, y)
            lx.append(x)
            ly.append(y)

    # oblicz wektor końcowego przesunięcia
    s = np.fabs(np.sqrt(x**2 + y**2))
    print "Wektor przesunięcia: {:.2f}".format(s)

    wykres(lx, ly, "Ruchy Browna")
    rysuj(lx, [1], ly, block.WOOL)
    if not len(dane):
        zapisz_dane((lx, ly))
github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / funkcje / mcpi-funkcje05.py View on Github external
if lewy * prawy < 1 and lewy <= prawy:
            break
    print lewy, prawy

    # x = np.arange(lewy, prawy, 0.2)
    x = np.linspace(lewy, prawy, 60, True)
    x = [round(i, 2) for i in x]
    y1 = [fkw(i) for i in x]
    y1 = [round(i, 2) for i in y1]
    y2 = [-fkw(i) for i in x]
    y2 = [round(i, 2) for i in y2]
    print x, "\n", y1, "\n", y2
    wykres(x, y1, "Funkcja kwadratowa", x, y2)
    rysuj_linie(x, [1], y1, block.GRASS)
    rysuj(x, [1], y2, block.SAND)
    rysuj(x, y1, [1], block.WOOL)
    rysuj_linie(x, y2, [1], block.IRON_BLOCK)
github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / algorytmy / mcpi-rbrowna03.py View on Github external
# losujemy kąt i zamieniamy na radiany
            rad = float(randint(0, 360)) * np.pi / 180
            x = x + r * np.cos(rad)  # wylicz współrzędną x
            y = y + r * np.sin(rad)  # wylicz współrzędną y
            x = int(round(x, 2))  # zaokrągl
            y = int(round(y, 2))  # zaokrągl
            print(x, y)
            lx.append(x)
            ly.append(y)

    # oblicz wektor końcowego przesunięcia
    s = np.fabs(np.sqrt(x**2 + y**2))
    print "Wektor przesunięcia: {:.2f}".format(s)

    wykres(lx, ly, "Ruchy Browna")
    rysuj_linie(lx, [1], ly, block.WOOL)
    if not len(dane):
        zapisz_dane((lx, ly))
github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / algorytmy / mcpi-rbrowna01.py View on Github external
# losujemy kąt i zamieniamy na radiany
        rad = float(randint(0, 360)) * np.pi / 180
        x = x + r * np.cos(rad)  # wylicz współrzędną x
        y = y + r * np.sin(rad)  # wylicz współrzędną y
        x = int(round(x, 2))  # zaokrągl
        y = int(round(y, 2))  # zaokrągl
        print(x, y)
        lx.append(x)
        ly.append(y)

    # oblicz wektor końcowego przesunięcia
    s = np.fabs(np.sqrt(x**2 + y**2))
    print "Wektor przesunięcia: {:.2f}".format(s)

    wykres(lx, ly, "Ruchy Browna")
    rysuj(lx, [1], ly, block.WOOL)
github koduj-z-klasa / python101 / docs / mcpi / funkcje / mcpi-funkcje.py View on Github external
if lewy * prawy < 1 and lewy <= prawy:
            break
    print lewy, prawy

    # x = np.arange(lewy, prawy, 0.2)
    x = np.linspace(lewy, prawy, 60, True)
    x = [round(i, 2) for i in x]
    y1 = [fkw(i) for i in x]
    y1 = [round(i, 2) for i in y1]
    y2 = [-fkw(i) for i in x]
    y2 = [round(i, 2) for i in y2]
    print x, "\n", y1, "\n", y2
    wykres(x, y1, "Funkcja kwadratowa", x, y2)
    rysuj_linie(x, [1], y1, block.GRASS)
    rysuj(x, [1], y2, block.SAND)
    rysuj(x, y1, [1], block.WOOL)
    rysuj_linie(x, y2, [1], block.IRON_BLOCK)
github brooksc / mcpipy / sleepyoz_analogclock.py View on Github external
Remember the new screen for use during the next flip.
        """
        if self.offscreen:
            width,height = self.offscreen.size
            draw = ImageDraw.Draw(self.onscreen) # So we can remember what we did for next time.
            for x in range(0, width - 1):
                for z in range(0, height - 1):
                    dot = self.offscreen.getpixel((x,z))
                    if self.onscreen.getpixel((x,z)) != dot:
                        # Change detected.
                        draw.point((x,z), fill=dot)

                        # Pick display items that suit the antialiasing.
                        display = block.SNOW_BLOCK # Very white.
                        if (dot >= colour_dark+16) and (dot < colour_medium + 16):
                            display = block.WOOL # Light grey.
                        elif (dot >= colour_medium + 16) and (dot < colour_light + 16):
                            display = block.STONE # Medium grey.
                        elif (dot >= colour_light + 16):
                            display = block.OBSIDIAN # Blackish.

                        client.setBlock(self.anchor_position.x + x, self.anchor_position.y, self.anchor_position.z + z, display)
github brooksc / mcpipy / zhuowei_rainbow.py View on Github external
import mcpi.minecraft as minecraft
import mcpi.block as block
from math import *
import server

colors = [14, 1, 4, 5, 3, 11, 10]

mc = minecraft.Minecraft.create(server.address)
height = 60

mc.setBlocks(-64,0,0,64,height + len(colors),0,0)
for x in range(0, 128):
        for colourindex in range(0, len(colors)):
                y = sin((x / 128.0) * pi) * height + colourindex
                mc.setBlock(x - 64, int(y), 0, block.WOOL.id, colors[len(colors) - 1 - colourindex])